EKONOMİ ÇALIŞMA GRUBU VE TURİZM ÇALIŞMA GRUBU’NUN KONAKLAMA VERGİSİ İLE İLGİLİ ÖNERİLERİ

 

 

 

 

 

 

 

 

BASIN BÜLTENİ

KONAKLAMA VERGİSİ İLE İLGİLİ ÖNERİLER

30.10.2024

5.12.2019 tarihli ve 7194 sayılı Dijital Hizmet Vergisi ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 9 uncu maddesiyle 13.7.1956 tarihli ve 6802 sayılı Gider Vergileri Kanunu’nun 34 üncü maddesi değiştirilerek Konaklama Vergisi ihdas edilmiştir. 7194 sayılı Kanunun 52 nci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi uyarınca Konaklama Vergisinin 1.4.2020 tarihinde yürürlüğe girmesi öngörülmüştür. Fakat küresel kovid-19 salgını sebebiyle 25.3.2020 tarihli ve 7226 sayılı Kanunun 51 inci maddesiyle 1.1.2021 tarihine, 11.11.2020 tarihli ve 7256 sayılı Kanunun 42 nci maddesiyle 1.1.2022 tarihine, daha sonra 14.10.2021 tarihli ve 7338 sayılı Kanunun 61 inci maddesiyle 1.1.2023 tarihine ertelenmiştir. Sonuçta Konaklama Vergisi 1.1.2023 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

 6802 sayılı Gider Vergileri Kanunu’nun 34 üncü maddesi şu şekildedir:

Konaklama vergisi

Madde 34- Otel, motel, tatil köyü, pansiyon, apart otel, misafirhane, kamping, dağ evi, yayla evi gibi konaklama tesislerinde verilen geceleme hizmeti ile bu hizmetle birlikte satılmak suretiyle konaklama tesisi bünyesinde sunulan diğer tüm hizmetler (yeme, içme, aktivite, eğlence hizmetleri ve havuz, spor, termal ve benzeri alanların kullanımı gibi) konaklama vergisine tabidir. Geceleme hizmetinin; sağlıklı yaşam tesisleri, eğlence merkezleri gibi tesislerin bünyesinde sunulması, vergilendirmeye etki etmez.

Konaklama vergisinin mükellefi birinci fıkrada belirtilen hizmetleri sunanlardır.

Vergiyi doğuran olay, birinci fıkrada belirtilen hizmetlerin sunulması ile meydana gelir.

Konaklama vergisinin matrahı, verginin konusuna giren hizmetler karşılığında, katma değer vergisi hariç, her ne suretle olursa olsun alınan veya bu hizmetler için borçlanılan para, mal ve diğer suretlerde sağlanan ve para ile temsil edilebilen menfaat, hizmet ve değerler toplamıdır.

Konaklama vergisinin oranı %2’dir. Cumhurbaşkanı, bu oranı bir katına kadar artırmaya, yarısına kadar indirmeye, bu sınırlar içinde farklı oranlar tespit etmeye yetkilidir.

Konaklama vergisi, konaklama tesislerince düzenlenen fatura ve benzeri belgelerde ayrıca gösterilir. Bu vergiden herhangi bir ad altında indirim yapılamaz. Bu vergi, katma değer vergisi matrahına dâhil edilmez.

Aşağıda sayılan hizmetler konaklama vergisinden müstesnadır:

  1. a) Öğrenci yurtları, pansiyonları ve kamplarında öğrencilere verilen hizmetler.
  2. b) Karşılıklı olmak kaydıyla yabancı devletlerin Türkiye’deki diplomatik temsilcilikleri, konsoloslukları ve bunların diplomatik haklara sahip mensupları ile uluslararası anlaşmalar gereğince vergi muafiyeti tanınan uluslararası kuruluşlar ve mensuplarına verilen hizmetler.

Konaklama vergisinde vergilendirme dönemi, faaliyet gösterilen takvim yılının birer aylık dönemleridir. Her bir vergilendirme dönemine ait konaklama vergisi, vergilendirme dönemini takip eden ayın yirmi altıncı günü akşamına kadar katma değer vergisi yönünden bağlı olunan vergi dairesine (katma değer vergisi mükellefiyeti bulunmayanlarca tesisin bulunduğu yer vergi dairesine) beyan edilir ve aynı süre içinde ödenir.

Hazine ve Maliye Bakanlığı, konaklama vergisi beyannamesinin şekil, içerik ve ekleri ile uygulamaya ilişkin usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.

 

Kanun hükmünden görüldüğü üzere Konaklama Vergisi bir merkezi idare geliri olarak düzenlenmiştir. Hâlbuki konaklayan yerli ve yabancı turistler sebebiyle yerel yönetimlerce sunulması gerekli yerel hizmetler artmaktadır. Toplu ulaşım, yol ve kavşak yapımı-bakımı ve aydınlatması, su, kanalizasyon ve yağmur suyunun uzaklaştırılması, ağaçlandırma, park ve yeşil alanlar, temizlik, itfaiye, acil yardım ve kurtarma, katı atık toplanması ve bertarafı, otopark gibi yerel hizmetlerden yararlananların sayısı bazı belediyelerde ciddi ölçüde artmaktadır. Buna karşın bahse konu yerel hizmetleri sunan belediyelerin gelirleri artmamaktadır. Bu durum öz kaynakları yetersiz belediyeler için turizm mevsiminde hizmet sunumunu oldukça zor hale getirmektedir. Özellikle turistlerin fazla ziyaret ettiği kentlerde yerel yönetimlerce sunulan hizmetlerin miktarı ve maliyetini önemli oranda artmaktadır.

Tablo 1, Tablo 2 ve Tablo 3’te sunulan verilere göre önemli sayıda yabancı ve yerli turiste belediyelerce hizmet sunulduğu görülmektedir.

 

Tablo 1. Nüfus ve yabancı turist-yerleşik sayısı (2023)

İl* Yabancı turist sayısı** Yerli nüfus Yabancı yerleşik nüfus
Ankara 638.785 5.803.482 156.786
Antalya 14.749.811 2.696.249 172.487
İstanbul 17.370.030 15.655.924 736.280
İzmir 1.491.803 4.479.524 40.375
Muğla 3.325.492 1.066.736 31.123
Türkiye Toplamı 56.693.837 85.372.377 1.823.836

* Sınır kapılarına göre gelen yabancı ziyaretçi sayısı

** Yurtdışında ikamet eden 7.484.657 Türk vatandaşı dahil sayı.

Kaynak: Yabancı turist sayısı Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Turizm İstatistikleri-Sınır İstatistikleri (https://yigm.ktb.gov.tr/TR-249709/yillik-bultenler.html ) kaynağından alınmıştır. Nüfus istatistikleri Türkiye İstatistik Kurumu Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Sonuçları (2023) verilerinden (https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Adrese-Dayali-Nufus-Kayit-Sistemi-Sonuclari-2023-49684 ) alınmıştır.

 

Türkiye’de belediyeler 2023 yılında 56,6 milyon yabancı ve 52,8 milyon yerli ziyaretçiye hizmet sunmuştur. Belediyelerin gelirlerinin hizmet sundukları kişi sayısındaki artışa paralel şekilde artması sağlamak için Konaklama Vergisinin bir belediye geliri olarak düzenlenmesini gerektirmektedir.

Tablo 2. Kültür ve Turizm Bakanlığınca Verilen Turizm İşletme Belgeli
Konaklama Tesislerindeki Konaklama Sayısı

YILLAR TESİSE GELİŞ SAYISI GECELEME
YABANCI YERLİ TOPLAM YABANCI YERLİ TOPLAM
2000 5 185 866 8 855 902 14 041 768 22 634 549 16 475 699 39 110 248
2001 8 323 430 7 749 622 16 073 052 34 669 423 14 178 389 48 847 812
2002 9 763 992 7 916 706 17 680 698 43 015 298 15 202 445 58 217 743
2003 8 938 658 8 429 868 17 368 526 40 740 617 16 233 902 56 974 519
2004 10 937 636 9 724 913 20 662 549 49 599 519 18 356 597 67 956 116
2005 12 835 962 10 458 386 23 294 348 55 820 827 18 818 631 74 639 458
2006 11 843 254 11 570 101 23 413 355 46 436 420 21 502 638 67 939 058
2008 13 636 613 11 286 396 24 923 009 56 887 639 20 832 444 77 720 083
2009 14 388 664 12 137 822 26 526 486 59 986 066 22 929 508 82 915 574
2010 17 415 364 12 338 602 29 753 966 74 325 670 23 832 337 98 158 007
2011 19 264 058 14 350 129 33 614 187 78 888 865 27 616 616 106 505 481
2012 20 481 231 15 701 931 36 183 162 90 821 953 30 332 132 121 154 085
2013 21 180 495 17 100 765 38 281 260 89 591 559 33 090 923 122 682 482
2014 23 609 016 17 292 422 40 901 438 97 581 075 32 448 842 130 029 917
2015 23 138 428 20 221 542 43 359 970 96 400 316 37 480 990 133 881 306
2016 14 269 376 22 676 261 36 945 637 65 793 307 46 752 171 112 545 478
2017 18 868 600 24 178 981 43 047 581 68 921 870 47 305 826 116 227 696
2018 25 042 076 25 302 742 50 344 818 95 109 378 49 305 889 144 415 267
2019 30 934 386 25 179 991 56 114 377 112 178 562 46 970 422 159 148 984
2020 10 345 703 16 820 727 27 166 430 33 286 311 31 518 111 64 804 422
2021 22 530 341 24 750 798 47 281 139 75 521 703 48 133 008 123 654 711
2022 37 566 092 32 676 318 70 242 410 123 308 334 62 593 776 185 902 110
2023 40 014 918 37 283 173 77 298 091 130 592 641 72 595 189 203 187 830

Kaynak: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Turizm (Konaklama) İstatistikleri https://yigm.ktb.gov.tr/TR-201121/isletme-bakanlik-belgeli-tesis-konaklama-istatistikleri.html

 

 

Tablo 3. Belediyelerce Belgelendirilen Konaklama Tesislerindeki Konaklama Sayısı

YILLAR TESİSE GELİŞ SAYISI GECELEME
YABANCI YERLİ TOPLAM YABANCI YERLİ TOPLAM
2000 1 473 802 9 515 085 10 988 887 5 607 699 15 487 749 21 095 448
2001 2 109 750 8 655 588 10 765 338 7 169 755 13 202 431 20 372 186
2002 3 183 425 8 456 432 11 639 857 9 768 790 13 028 808 22 797 598
2003 2 341 123 7 610 259 9 951 382 10 223 151 12 581 007 22 804 158
2004 3 094 495 7 674 201 10 768 696 12 332 756 12 873 531 25 206 287
2005 3 256 404 7 900 265 11 156 669 15 030 261 13 047 158 28 077 419
2006 2 254 510 8 029 047 10 283 557 10 245 201 12 654 788 22 899 989
2008 4 106 325 11 468 804 15 575 129 16 658 690 19 494 427 36 153 117
2009 4 908 369 13 622 917 18 531 286 19 671 659 21 788 769 41 460 428
2010 7 830 950 15 665 190 23 496 140 25 807 850 25 214 853 51 022 703
2011 6 845 206 15 565 115 22 410 321 22 660 393 27 066 987 49 727 380
2012 6 388 604 16 249 597 22 638 201 22 508 287 28 656 168 51 164 455
2013 5 630 310 15 588 528 21 218 838 20 353 980 26 672 647 47 026 627
2014 6 736 161 18 415 741 25 151 902 21 357 817 30 205 507 51 563 324
2015 4 475 993 20 092 593 24 568 586 12 855 383 30 758 003 43 613 386
2016 3 778 493 18 659 732 22 438 225 11 667 057 30 099 393 41 766 450
2017 4 059 168 14 845 256 18 904 424 11 140 798 28 441 074 39 581 872
2018 6 093 469 15 519 369 21 612 838 17 135 761 29 135 694 46 271 455
2019 7 919 378 16 833 007 24 752 385 20 629 646 31 508 433 52 138 079
2020 2 431 894 12 264 130 14 696 024 6 807 138 23 686 771 30 493 909
2021 5 991 407 17 465 215 23 456 622 17 601 876 34 777 131 52 379 007
2022 9 014 241 15 574 276 24 588 517 25 244 665 31 375 389 56 620 054

Kaynak: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Turizm (Konaklama) İstatistikleri https://yigm.ktb.gov.tr/TR-201122/belediye-belgeli-tesis-konaklama-istatistikleri.html

Öte yandan, 11.7.2019 tarihli ve 7183 sayılı Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Hakkında Kanunla “turizm payı” adlı bir mali yük getirilmiştir. Anılan Kanuna (m. 6/2-a) göre konaklama tesislerinin işletme gelirlerinden binde yedi buçuk turizm payı alınmaktadır.

Antalya önemli bir turizm destinasyonu olduğu için çok sayıda misafir ağırlamaktadır. Tablo 4 ve 5’te buna ilişkin veriler sunulmuştur.

Tablo 4. Antalya’da Kültür ve Turizm Bakanlığınca Verilen Turizm İşletme Belgeli
Konaklama Tesislerindeki Konaklama Sayısı (2023)

TÜRÜ SINIFI TESİSE GELİŞ SAYISI GECELEME ORTALAMA KALIŞ SÜRESİ
Yabancı Yerli Toplam Yabancı Yerli Toplam Yabancı Yerli Toplam
Otel 5 Yıldızlı 12 753 118 2 532 915 15 286 033 54 795 392 7 392 738 62 188 130 4,30 2,92 4,07
4 Yıldızlı 3 328 402  590 051 3 918 453 11 955 418 1 452 042 13 407 460 3,59 2,46 3,42
3 Yıldızlı  739 614  191 801  931 415 2 201 532  472 250 2 673 782 2,98 2,46 2,87
2 Yıldızlı  45 780  43 880  89 660  135 036  83 118  218 154 2,95 1,89 2,43
1 Yıldızlı  26 998  7 683  34 681  56 613  15 444  72 057 2,10 2,01 2,08
Toplam 16 893 912 3 366 330 20 260 242 69 143 991 9 415 592 78 559 583 4,09 2,80 3,88
Tatil Köyü 1. Sınıf 1 332 144  236 286 1 568 430 5 489 005  750 590 6 239 595 4,12 3,18 3,98
2. Sınıf  19 924  1 979  21 903  165 353  8 865  174 218 8,30 4,48 7,95
Toplam 1 352 068  238 265 1 590 333 5 654 358  759 455 6 413 813 4,18 3,19 4,03
Pansiyon    10 889  9 003  19 892  24 432  16 314  40 746 2,24 1,81 2,05
Kamping    4 819   647  5 466  14 457  1 930  16 387 3,00 2,98 3,00
Apart Otel    119 544  22 950  142 494  451 341  52 891  504 232 3,78 2,30 3,54
Müstakil Apart Otel    39 986  5 864  45 850  83 467  11 160  94 627 2,09 1,90 2,06
Özel Tesis    164 284  48 039  212 323  480 469  112 054  592 523 2,92 2,33 2,79
Golf Tesisi    50 697  19 626  70 323  338 295  66 324  404 619 6,67 3,38 5,75
Pansiyon (Basit Belgeli)    283 300  328 623  611 923  691 482  652 959 1 344 441 2,44 1,99 2,20
Turizm Kompleksi    239 253  88 272  327 525  573 490  162 497  735 987 2,40 1,84 2,25
Butik Otel    12 523  9 799  22 322  44 517  20 343  64 860 3,55 2,08 2,91
Kamping  (Basit Belgeli)    1 841  2 988  4 829  3 444  5 187  8 631 1,87 1,74 1,79
Otel (Basit Belgeli)   1 325 625  456 331 1 781 956 3 643 747  976 780 4 620 527 2,75 2,14 2,59
Motel (Basit Belgeli)    12 577  2 426  15 003  40 605  5 033  45 638 3,23 2,07 3,04
Apart Otel (Basit Belgeli)    150 767  81 379  232 146  389 201  195 174  584 375 2,58 2,40 2,52
GENEL TOPLAM 20 662 085 4.680.542 25 342 627 81 577 296 12.453.693 94 030 989 3,95 2,66 3,71

Kaynak: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Turizm (Konaklama) İstatistikleri https://yigm.ktb.gov.tr/TR-201121/isletme-bakanlik-belgeli-tesis-konaklama-istatistikleri.html

Tablo 5. Antalya’da Belediyelerce Belgelendirilen
Konaklama Tesislerindeki Konaklama Sayısı (2023)

TÜRÜ TESİSE GELİŞ SAYISI GECELEME ORTALAMA KALIŞ SÜRESİ
YABANCI YERLİ TOPLAM YABANCI YERLİ TOPLAM YABANCI YERLİ TOPLAM
Otel 2 718 121  759 726 3 477 847 10 139 553 2 199 963 12 339 516 3,73 2,90 3,55
Motel  10 006  9 070  19 076  23 441  20 099  43 540 2,34 2,22 2,28
Pansiyon  110 370  206 478  316 848  249 895  408 283  658 178 2,26 1,98 2,08
Tatil Köyü  46 276  6 871  53 147  110 575  15 630  126 205 2,39 2,27 2,37
Kamping   247   491   738   367   645  1 012 1,49 1,31 1,37
Kamu Misafirhanesi  13 390  164 730  178 120  28 105  422 205  450 310 2,10 2,56 2,53
GENEL TOPLAM 2 898 410 1.147.366 4 045 776 10 551 936 3.066.825 13 618 761 3,64 2,67 3,37

Kaynak: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Turizm (Konaklama) İstatistikleri https://yigm.ktb.gov.tr/TR-201122/belediye-belgeli-tesis-konaklama-istatistikleri.html

Tablo 4 ve 5’te görüldüğü üzere 2023 yılında Antalya’ya toplam 29,3 milyon yerli ve yabancı turist gelmiş ve toplamda 107,6 milyon gecelemiştir. Antalya’da yerleşik nüfusun bir yılda 984 milyon geceleme (2.696.249×365=984.130.885) yaptığı düşünülürse, Antalya’daki belediyelerin kendi nüfusunun üzerine %11 oranında bir ilave nüfusa daha hizmet verdiği ortaya çıkar. Diğer yandan, turistler, yerli nüfustan daha yoğun biçimde ulaşım, su, kanalizasyon, arıtma, temizlik ve katı atık hizmetini kullanmaktadır. Antalya’daki yerel hizmet kalitesini ve kentin imajını korumak için belediyeler daha fazla mali kaynağa ihtiyaç duymaktadır.

Tablo 5. Konaklama Vergisi ve Turizm Payı Gelirleri

  2023 gerçekleşme 2024 tahmin
Konaklama Vergisi 6.834.000.000 12.922.000.000
Turizm Payı* 2.562.750.000 4.845.750.000

* Turizm payını tahsil eden Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı faaliyet raporlarını yayınlamadığı için bu tutar Konaklama Vergisinin %37,5’i olarak tahmin edilmiştir.

Kaynak: Konaklama Vergisi tutarlarına ilişkin veri Strateji ve Bütçe Başkanlığı 2024 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu (https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2024/07/2024-Merkezi-Yonetim-Butce-Gerceklesmeleri-ve-Beklentiler-Raporu.pdf )’ndan alınmıştır.

Konaklama Vergisinin belediye geliri olarak düzenlenmesi halinde Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından tahsil edilen tutarın ilgili ilçe ve büyükşehir belediyesine aktarılması düşünülebilir. 5779 sayılı 5779 sayılı İl Özel İdarelerine ve Belediyelere Genel Bütçe Vergi Gelirlerinden Pay Verilmesi Hakkında Kanundan (m. 2/3) ilham alınarak Konaklama Vergisi toplamının %30’unun büyükşehir belediye payı ve %70’inin ilçe belediyesi payı olması makuldür.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan 2023 Yılı Mahalli İdareler Genel Faaliyet Raporu’na göre 2023 yılında belediyelerin toplam geliri 682 milyar TL olmuştur. Mevcut koşullarda Konaklama Vergisi toplam belediye gelirlerinde %1’lik bir artışa tekabül edecektir. Belediyeler arasındaki paylaşımın toplam geceleme sayısı dikkate alınarak yapılacağı varsayımıyla, Türkiye’deki toplam gecelemenin 256 milyon ve Antalya’daki toplam gecelemenin 107,6 milyon olduğu dikkate alınarak, Konaklama Vergisinin %42’si Antalya’ya aktarılabilir. Bu durumda Antalya’daki belediyelerin 2023 yılında 2,87 milyar TL ilave gelir elde etmesi anlamına gelir.

Yerel yönetimlerin Konaklama Vergisi gelirlerini cari giderlerine değil ulaşım, su ve atık su hizmetleri gibi yatırımlar için kullanması da önemlidir. Böylece turizm beldelerinin cazibesi artırılarak uzun vadede ülke ekonomisinin daha büyük fayda sağlaması mümkün olacaktır.

Ülkemize gelen turistlerin ülkelerinde de çeşitli adlar altında turizme destek vergisi alınmakta. Dünyadaki örneklere göz atacak olursak ;

  • Mayorka’da 2017 yılında 65 milyon € geceleme vergisi toplandı. Bu para ile turizm ve tarıma yönelik 62 proje hayata geçirildi.
  • Dünyanın en çok turist alan ülkesi Fransa’da konaklamak istersen oteline ve kategorisine göre her bir geceleme için kişi başı 0,50 Cent ile 3 € arasında konaklama vergisi ödenmesi gerekiyor.
  • Bütün dünyayı gezen Hollandalılar ülkelerine gelen turistlerden 1 € ile 3,5 € günlük kişi başı vergi alıyorlar.
  • Dünyanın gözde ve en pahalı turizm ülkelerinden olan İsviçre de geceleme başı 1-2,5 € vergi alıyor.
  • Antalya turizminin gözdesi Polonyalılar da ülkelerini ziyaret eden turistlerden kişi başı 0,5-1 € günlük konaklama vergisi alıyor.
  • Zenginlikleri ve gökdelenleri ile bilinen Birleşik Arap Emirlikleri otelin yıldızına göre günlük kişi başı 2-5 € konaklama vergisi alıyor.
  • Maldivleri ziyaret edenler her bir geceleme için 4,8 € konaklama vergisini ödüyorlar.
  • Dünya ekonomisinin güçlü ülkelerinden Almanya’da her eyalet kendi rakamını belirlemiş. Genelde otel fiyatının üzerinden %5 ile % 7,5 arasında vergi toplanıyor. Sadece Sachsen Eyaleti’nde (Eski Doğu Alman) geçen yıl 9 milyon Euro konaklama vergisi toplanmış. Almanya’da ormanlarda dağlarda güzergah üzerinde bulunan barakalarda bile 1 € geceleme vergisi alınıyor.
  • İtalya ise Roma’da 3-7 € arası konaklama vergisini, Milano’da 2-5 € arası konaklama vergisi alınıyor.
  • Portekiz 2016 yılından beri kişi başı 2 € konaklama vergisi alıyor.

Önerilerimiz;

  • Konaklama vergisinin otelde konaklayan kişinin belediye ve bakanlık adına direkt ödemesi
  • İşletmenin konaklma vergisi ödememesi
  • 3 yıldız oteller için €1,5, 4 yıldılı oteller için 2€, 5 yıldızlı oteller için 3€ uygulanabilir.
  • 16 yaşından küçüklerin vergi ödememesi
  • Broşür ve katalogların güncellenebilmesi için konaklama vergisinin yasallaştıktan bir sene sonra devreye girmesi
  • Kış turzmini teşvik etmek ve desteklemek adına 1 Kasım- 31 Mart tarihlerinde %50 oranında indirim uygulanması
  • Elde edilen gelirin otelin bulunduğu şehir veya belde belediyesi ile Kültür Turizm Bakanlığı bütçesine dahil edilmesi.
  • Elde edilen gelirin kullanılmasına dair geniş katılımlı bir komisyon kurulması
  • Gelirin %30 u ile bölgedeki ekolojik bir sosyal sorumluluk projesi hayata geçirilir.
  • Kruz gemileri yolcuları için kişi başına 2€ uygulanabilir

 

 

You May Also Like

TURİZM ÇALIŞMA GRUBU TEMMUZ TOPLANTISI YAPILDI

EKONOMİ ÇALIŞMA GRUBU MART AYI TOPLANTISINI YAPTI

EKONOMİ GRUBU DİVAN SEÇİMİNİ YAPTI

TURİZM ÇALIŞMA GRUBU ARALIK AYI TOPLANTISINI YAPTI